Forts. reklam

Så har vi fortsatt arbetet med att skapa reklam för olika målgrupper. I ett tidigare inlägg, som du hittar här, kan du läsa om hur vi inledde vårt arbete. 
 
Det är fantastiskt att se hur engagerade eleverna är i sitt arbete och vilken arbetsglädje de har:
 
Några grupper hann med sin redovisning. Här visar Josefin, Lydia och Nora upp sin reklam för tuggummi som-riktar sig mot damer över 80 år. De har skapat ett "super-extra-soft-sprutspraytuggummi" :) Det har fantastiska egenskaper - fastnar inte i löständerna, är bra för tandköttet och dessutom har det en föryngrande effekt. Deras slogan är: "When you have it, you feel you have it" :)
 
Den andra gruppen som redovisade sin reklamkampanj gjorde reklam för sin blogg nupflaskt och deras kokbok, som riktar sig mot medelålders kvinnor. De gav oss lite att tänka på bl.a. "Hur mycket kärlek ger du din pizza?"
 
Deras slogan är: "Kom nära maten" :)
 
 
Instagram